Z katalogu ciekawych technologii sprzedaży: waga etykietująca

Dibal W-025 - waga etykietująca

Technologie sprzedaży to nie tylko urządzenia rejestrujące. Kasy i drukarki fiskalne są szczególnie ważne, ponieważ zostały ujęte w obowiązujących przepisach. Jednak przedsiębiorcy nie zapominają też o innych rozwiązaniach, które potrafią znacząco usprawnić wykonywanie obowiązków w wielu różnych branżach. Chodzi o praktyczne urządzenia peryferyjne, takie jak skanery kodów – do pozyskiwania zakodowanych informacji, czy wagi elektroniczne – do pomiaru masy wybranych towarów. Dziś zajmiemy się szczególnym przykładem drugiego z wymienionych typów technologii.

Wagi elektroniczne – więcej wariantów i zastosowań, niż myślisz!

Patrząc powierzchownie na temat urządzeń peryferyjnych, można by pomyśleć, że jest to zbiór rozwiązań o precyzyjnym przeznaczeniu, ale też i ograniczonym zastosowaniu. Jednym słowem – do konkretnych zadań, w konkretnych rodzajach działalności. Niemniej, gdybyśmy wychodzili z takiego założenia, zwyczajnie bylibyśmy w błędzie. W rzeczywistości bowiem każdy rodzaj urządzenia posiada obecnie wiele rozmaitych, własnych rozwiązań. Tak jest chociażby z czytnikami kodów kreskowych, ekranami dotykowymi czy drukarkami kart plastikowych, tak też jest z wagami elektronicznymi. Co za tym idzie, dany typ technologii potrafi sprawdzać się w wielu przedsiębiorstwach, nawet pomimo innych branż, jakie te firmy reprezentują.

Na dzisiejszym rynku technologii sprzedaży znajdziemy wiele wariantów modeli, zaliczających się do grupy wag elektronicznych. Różnią się one pod względem konstrukcji, oferowanych funkcji i wbudowanych elementów i, jak nie trudno się domyślić przeznaczenia. Warto więc wymienić najmniejsze rozwiązania, takie jak szalki ważące, wygodne w zastosowaniu nawet na niedużym stanowisku pracy. Służą do pomiaru masy najlżejszych produktów i mogą być wykorzystywane np. w punktach gastronomicznych. Mamy także typowe wagi kalkulacyjne, posiadające ekran zintegrowany z obudową modelu lub umieszczony na wysięgniku. Takie bardzo często spotkamy w różnego rodzaju sklepach spożywczych. Istnieją też wagi platformowe, po większej szalce i wzmocnionej konstrukcji. Te doskonale nadają się do pracy w magazynach, firmach logistycznych czy też hurtowniach.

Waga etykietująca – czym się charakteryzuje i gdzie ją spotkamy?

Jeśli chodzi o opisywany rodzaj urządzeń peryferyjnych, to z pewnością na tle innych rozwiązań wyróżnia się waga etykietująca. Dlaczego? Ponieważ oferuje dość szczególne funkcje, także w zakresie obsługi wspomnianej technologii. Jak sama nazwa wskazuje, urządzenie to nie tylko umożliwia pomiar wybranych towarów bądź konkretnych ich ilości, ale też wystawianie stosownych etykiet. Ponadto, dysponuje takimi rozwiązaniami, jak baza PLU czy rozbudowany panel sterowania, umożliwiający szybki i łatwy wybór konkretnej pozycji towarowej z menu.

Urządzenie to często znajdziemy w supermarkecie czy hipermarkecie, czyli generalnie w przedsiębiorstwie charakteryzującym się bogatym asortymentem, codziennym, dużym natężeniem ruchu oraz licznymi boksami kasowymi. Tam, w dziale z produktami sprzedawanymi na wagę, zwykle mieści się stanowisko samoobsługowe, gdzie klient może sam szybko i wygodnie dokonać pomiaru masy towaru i wystawić etykietę z odpowiednimi danymi. Taki wydruk zawiera m.in. nazwę produktu, jego skład, cenę za 1 kilogram, a także kwotę należną za wybraną ilość oraz kod kreskowy. W ten sposób nabywca dokładnie wie, ile zapłaci za ten towar jeszcze zanim uda się do kasy. Tymczasem proces sprzedaży produktów na wagę ulega znacznemu przyspieszeniu. Wystarczy, że osoba na stanowisku obsługi klientów wprowadzi do urządzenia rejestrującego informacje pozyskane z kodu kreskowego, tak jak w przypadku innych, paczkowanych towarów.

One Reply to “Z katalogu ciekawych technologii sprzedaży: waga etykietująca”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wpisz odpowiedź *